måndag 15 maj 2017

Travel

Utmaningen hos Scraphuset i maj är en enkel skiss som man kan tolka ganska fritt. Jag gjorde ändå en tolkning ganska rakt av, en rektangel runt fotoklustret och inget mer. Twisten var att använda färgen turkos, och jag hittade det perfekta bakgrundspappret med en världskarta och mycket turkos. Jag gjorde inget mixed media jobb på denna, bara lite svart gesso och vitt ink. Jag ville göra en ganska platt sida, det enda som är upphöjt är titeln och ett par dekorationer. Det blev ganska mycket stämplat också, och jag gillar den lite slarviga och smutsiga look som det gav när jag stämplade rakt på alla die-cuts. Lite annorlunda LO denna gång, men jag gillar den.








1 kommentar:

Malin ~ Lillpiga sa...

Wow! Den är verkligen superläcker!! Tack för att du ville vara med och delta hos oss på Scraphuset.

/Malin - DT