måndag 12 juni 2017

Life

Det är verkligen sällan jag gör en LO om mig själv, men nu är det gjort! Utmaningen hos Altenew denna månad är moodboarden längst ner, och lila känns som en ganska "mogen" och lite svår färg. Så jag tänkte det skulle passa till en LO om en tant som jag, hehe. Jag började med att stämpla olika textstämplar på sidan, sedan fadade jag ut en del med vit akrylfärg där jag visste jag ville placera blomman. Sedan över hela sidan med clear gesso, och lite vit gesso. Sedan maskade jag ihop stämplarna. Målade, gjorde bakgrunden, stämplade och målade lite till, klippte en titel och skrev journaling. Den var faktiskt ganska teknisk och invecklad att göra, man måste hela tiden tänka så man hade gjort allt i rätt ordning med gesso och maskandet, de olika violetta nyanserna osv. Men jag tycker slutresultatet var värt det.







Inga kommentarer: