måndag 24 juli 2017

Everyday struggle

Jag har länge tänkt på att använda mig av vanligt rutigt papper när jag gör en LO, och på samma gång testa att scrappa i ett annat format (A4). Nu har jag äntligen gjort det, och jag gillar slutresultatet! Eftersom det fanns rader färdigt på pappret bäddade det ju för en LO där journallingen är i fokus, så jag valde ett sådant foto där det fanns en riktig historia bakom. Jag ville göra en tolkning av månadens utmaning hos Words&Paintery så jag utgick från den moodboarden. Sedan preppade jag pappret med clear gesso, och började jobba med olika färger och mister. Jag stämplade också lite och doodlade med svart penna för ökad kontrast. När jag var klar så monterade jag helt enkelt pappret på ett vitt cardstock. Jag tyckte texten var lite privat, så jag har blurrat en del där det inte finns någon färg i bakgrunden.








8 kommentarer:

Hina Mirza sa...

Fabulous.. love the doodling u did.. Thanks for playing with us at Words & Paintery..

Lanette sa...

Stunning page!!! Thank you so much for playing along with us at Words & Paintery!

Taru Jehkonen sa...

Todella mielenkiintoinen ja erilainen tehdä. Ihana. So lovely, interesting and different way to inspired!! I love that! Thanks for playing with us at Words & Paintery!

Torsa Saha sa...

This is awesome !!Love the hand writing note on the page !! Thanks for playing with us in Words & Paintery !!

Viktoriya Porechnaya sa...

You catch my love with your style!Thanks from Words & Paintery!

Karine Gagnon sa...

Great layout! I love that you included so much journaling! Thanks for your participation to the W&P challenge!

Annie Samson sa...

Beautiful project ! thanks for your participation on the W&P challenge.

Kripa Koushik sa...

So artsy, organic & fun. Love the marks and paint splats behind the journalling. Thanks for playing with Words & Paintery.