torsdag 20 juli 2017

Hupparipäivä

Skissutmaning #3 hos Altenew som pågår nu i juli tycker jag var ganska utmanande. Men eftersom jag hade fått hem nya stämplar efter förra månadens vinst (!) så ville jag göra en tolkning. Av färgerna i moodboarden använde jag de gröna nyanserna, svart och persika. Eftersom jag inte hade nån persikofärg så blandade jag till en egen. Jag använde en fotostrip på 4 foton istället för ett stort foto, och titeln hamnade längst upp eftersom den var så stor och lång. Titeln så visste jag att jag skulle ha svårt att få ihop med vanliga bokstäver så jag testade att rita och klippa ut egna på frihand från svart cardstock, och jag tyckte det lyckades över förväntan. Lite grön sytråd för att matcha grön ink som jag målat ovanför fotona. Den runda epoxyknappen är en såndär diy dekoration vilket är praktiskt när man gör sådana här projekt. Stämpelmotiven klippte jag ut, och de var verkligen lätta att klippa ut med sina raka linjer.






Inga kommentarer: